Een week geen Internet dus een lang verslag uit Le - Reisverslag uit Łeba, Polen van Wim Gelderblom - WaarBenJij.nu Een week geen Internet dus een lang verslag uit Le - Reisverslag uit Łeba, Polen van Wim Gelderblom - WaarBenJij.nu

Een week geen Internet dus een lang verslag uit Le

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Juli 2014 | Polen, Łeba

29 Juni vertrokken uit Eibergen, uitgezwaaid door Geert en Ageetth. Eerst naar Wismar om daar een overnachting te hebben op een camperplek en een bezoek aan de stad. 470 km over de snelweg, voorlopig de eerste en de laatste snelweg, vanaf nu alles binnendoor. Onderweg veel regen en plensbuien waardoor zelfs zachter gereden moest worden. De camperplek in Wismar was vol dus uitgeweken naar Ostsee camping is Zierow met zicht over de Ostsee.
30 Juni Wismar bezocht , een expositie over de oude Hanzestadstad, onder het raadhuis, en enkele mooie plekjes op het eiland Poel bekeken, af en toe miezer regen. 's Avonds worden we hartelijk ontvangen door Marianne en later ook Horst en Helga. Albrecht had een vergadering maar zal er vast om 22.00 uur zijn ....voetbal. We hebben heerlijk gegeten en met z'n allen gezellig voetbal gekeken.
1 juli Op de oprit in de camper geslapen . Marianne en Aalbrecht moesten 's ochtends weg en ondanks we hadden gezegd dat we in de Camper zouden ontbijten, zat er een briefje op de bus geplakt....ontbijt staat klaar in de keuken. Bij terugkomst nog even met z'n vieren koffie gedronken en daarna afscheid genomen. We vertrokken , rijdend langs de kust , verder naar het oosten. De eerste camping waar we eigenlijk wilden staan, hebben we links laten liggen, te druk, te dicht op elkaar. We zijn terechtgekomen op een camping in Ostseebad Zingst. Een mooie camping maar wel aan de prijs. Veel zon , veel wind en droog.
2 Juli Vandaag na het ontbijt op de fiets naar Barth , een havenplaatsje op het vaste land. Het was een mooie tocht en kon in korte broek en hemdje. Lekker op een terrasje gezeten met zicht op de Haven. Hier een nieuwe regen en windstopper gekocht omdat ik er een in Bobitz heb laten hangen. Die wordt aan het eind van de vakantie opgehaald , we hebben weer een uitnodiging om daar de laatste nacht door te brengen. Na het eten 's avonds nog lekker langs het strand gewandeld .
3 Juli na het ontbijt rijden we langs Stralsund naar Greitswald en bezoeken daar de Dom St. Nicolai, een mooiwe bakstenen kerk zoals je die veel ziet in Duitsland. Verder rijden we door Usedom naar Heringsdorf , dicht bij de Poolse grens. Een rijtjescamping, niets byzonders maar wel lekker rustig.
4 juli. We zijn te laat voor de bakker en ontbijten met eieren, sapjes en koffie.Bij de Poosle grrens willen we de markt van Swimoujscie maar de parkeermeters vragen Zloty's en die hebben we nog niet en rijden dus door en varen met de pont over de Swina, gratis want de pont is onderdeel van het wegbeheer. In Miedzysdroje ( hier waren we vorig jaar ook ) wisselen we geld. Achteraf bleken er ook nog Zloty's in het dashboardkastje te zitten. Even snel een paar boodschappen gedaan voor de komende dagen. Wat een prijsverschil met Duitsland zeg. De volgende overnachtingsplek is camping Tramp in Swietousc. We zijn vroeg en gaan dus nog even lekker naar het strand. Zwemmen, niet mijn hobby, maar Thea kon lekker afkoelen in het Oostzee water, smaak....een beetje brak. Zwemmen gaat eigenlijk niet want de Oostzee is heel lang erg ondiep. Eigenlijk een saaie zee, geen eb en vloed, geen golven en geen schelp te bekennen. Wel een feest voor ouders met kleine kinderen zo rustig en zo lang ondiep.
5 juli Een luie dag, ontbijtje lezen en naar het strand. Het is overigens vanaf Bobitz perfect weer, tussen de 23 en 29 graden en droog. De vooruitzichten zijn niet anders. Geen Internet en dat is een gebrek. Lang niets op Waarbenjij.nu kunnen zetten en de voetvaluitslagen niet kunnen volgen. Gelukkig sms't Geert de standen door. Wist dat Nederland verlenging zat maar dat ze door gaan pas de volgende , de oogleden voelen dicht. We hebben nog met Engelsen gesproken die ook met een VW campertje aan het trekken zijn, altijd leuk zulke ontmoetingen.
6 juli. Na het ontbijt naar de serviceplaats om vuil water te lozen en schoon in te nemen. Nederlanders die daar met een Eriba staan, een zelfde als wij hebben gehad, spreken ons lyrisch aan over de California. Ze zijn er helemaal weg van. We rijden richting het Slowinsky park, een natuurgebied waar we willen gaan fietsen. In Leba zijn campings te over maar we schrikken als we de eerste, Slagharen in het kwadraat . Op Maps with me van google zijn er meer te zien en we komen op een campinkje klein en rustig, camping Lesly. Vanavond forel in de rookoven gehad dus zijn zeer tevreden. Vanavond nog even 2 afleveringen van een Deense thriller kijken, The Killing.